Zavolat Další kontakty >
E-mail Kontakty

Uživatelská testování

Abychom zajistili, že námi vytvořená řešení skutečně budou plnit svůj účel, podrobujeme je v průběhu celého vývoje uživatelskému testování. Díky tomu může být výsledný web skutečně úspěšný.

Uživatelské testování nám pomůže odhalit celou řadu problémů, které bychom jinak neodhalili. Jako tvůrci webu jsme ovlivněni jeho tvorbou, známe všechna zákoutí našich návrhů a v důsledku toho víme přesně, jak co funguje a kde co hledat.

Skuteční návštěvníci však tyto znalosti nemají, a tak mohou mít s pochopením webu problémy. Práce s nimi může odhalit, že některé prvky webu nejsou dostatečně viditelné, nebo jsou v očích návštěvníka přebity jinými, které nejsou tolik důležité.

Tito skuteční návštěvníci však nejsou vždy k dispozici. Cenná data lze však získat prakticky od jakýchkoliv potenciálních uživatelů, kteří před tím s vytvářeným webem nepřišli do styku. I krátký názor od uživatele, který se na web jen v rychlosti podíval, může obsahovat cenné informace.

Je možné také s testováním oslovit uživatele, kteří zapadají do cílové skupiny webu.

Celkově tak uživatelské testování hraje významnou roli při tvorbě webových řešení.

Mimo uživatelských testů, které provázejí vývoj webu, můžeme realizovat uživatelská testování i na již fungujících prezentacích. Nemusí se však jednat jen o klasické uživatelské testy, ale i např. o A/B testování webu, kterého se účastní všichni návštěvníci webu. Při tomto typu testování se náhodně jedné skupině návštěvníků zobrazuje alternativní verze části webových stránek - např. jinak zpracovaný nákupní košík - a je měřena učinnost jednotlivých variant.

I drobné úpravy mohou mít pozitivní vliv na konverzní poměr a to i v řádu desítek procent.