Zavolat Další kontakty >
E-mail Kontakty

Lynt na zimních konferencích: 16.2. Jakub Kašparů na PPC Masters v Berlíně, 18.2. Vláďa Smitka na WordCampu v Praze

Optimalizace webů

Nabízíme technickou optimalizaci výkonu webů i optimalizaci jeho vzhledu a struktury založenou na datech získaných z uživatelského testování. I starší web Vám tak může přinést více užitku. Můžeme pro Vás však rovnou navrhnout i web zbrusu nový

Optimalizace výkonu

Pomalé stránky Vás poškozují nejen odrazováním návštěvníků stránek, ale i v samotných vyhledávačích. Google například preferuje stránky, které se načítají rychle.

Většinu problémů však není těžké opravit. K nejčastějším problémům patří příliš veliké obrázky ve špatných formátech, velké množství CSS nebo JS souborů nebo špatně nastavené hlavičky, které brání uložení zdrojů v uživatelově prohlížeči. Obrázky lze optimalizovat, soubory sloučit a nastavení opravit.

Provedeme úvodní analýzu výkonu Vašeho webu a určíme, jaké jsou největší problémy. K nalezeným problémům samozřejmě i dodáme návrhy na opravu, které můžete předat svým vývojářům (opravu můžete však nechat i na nás).

Problémy se mohou skrývat i hluboko ve zdrojových kódech Vaší aplikace. V těchto případech provádíme výkonnostní testy kódu aplikace (tzv. profilování) a hledáme problematická místa. Častým případem jsou špatně napsané databázové dotazy, které můžeme napsat lépe, nebo vyladit nastavení databáze, aby se prováděly rychleji. Někdy se stává, že aplikace často z databáze komplikovaně získává velké množství dat, která se však často nemění. V takových případech do kódu zavedeme cachování, kdy si komplikovaný výsledek uložíme a aplikace jej pak má k dispozici téměř okamžitě.

Weby postavené na redakčním systému Wordpress jsou při použití většího množství pluginů velmi pomalé. Pomůžeme Vám určit problematické pluginy, navrhneme alternativy a správně Vám nastavíme cachování Vašeho Wordpress webu. Výkonnostní zisk je zde často počítán ve stovkách procent.

Poptejte výkonostní analýzu a optimalizaci ještě dnes!

 

Optimalizace uživatelského požitku

Druhou důležitou formou optimalizace je zlepšení jeho použitelnosti. Pro zjištění problémů jsou uživatelská testování nejvhodnější metodou.

Uživatelské testování pomůže odhalit celou řadu problémů, které bychom jinak neodhalili. Jako tvůrci webu jsme ovlivněni jeho tvorbou, známe všechna zákoutí našich návrhů a v důsledku toho víme přesně, jak co funguje a kde co hledat. Stejné pravidlo platí i pro zadavatele tvorby webu - obsah vychází z Vašich požadavků a víte, jaké informace jsou na webu dostupné.

Skuteční návštěvníci však tyto znalosti nemají, a tak mohou mít s pochopením webu problémy. Práce s nimi může odhalit, že některé prvky webu nejsou dostatečně viditelné, nebo jsou v očích návštěvníka přebity jinými, které nejsou tolik důležité.

Tito skuteční návštěvníci však nejsou vždy k dispozici. Cenná data lze však získat prakticky od jakýchkoliv potenciálních uživatelů, kteří před tím s vytvářeným webem nepřišli do styku. I krátký názor od uživatele, který se na web jen v rychlosti podíval, může obsahovat cenné informace.

Je možné také s testováním oslovit uživatele, kteří zapadají do cílové skupiny webu.

Mimo uživatelských testů, které provázejí vývoj webu, můžeme realizovat uživatelská testování i na již fungujících prezentacích. Nemusí se však jednat jen o klasické uživatelské testy, ale i např. o A/B testování webu, kterého se účastní všichni návštěvníci webu. Při tomto typu testování se náhodně jedné skupině návštěvníků zobrazuje alternativní verze části webových stránek - např. jinak zpracovaný nákupní košík - a je měřena účinnost jednotlivých variant.

I drobné úpravy mohou mít pozitivní vliv na konverzní poměr a to i v řádu desítek procent.