Zavolat Další kontakty >
E-mail Kontakty

SEO analýza (audit)

Nezávislý SEO audit slouží k odhalení chyb a slabých míst, jejichž nápravou získáte další návštěvníky z vyhledávačů. V některých případech mohou “SEO chyby” způsobit penalizaci Vašeho webu. Analýza může příčiny penalizace odstranit, případně penalizaci předejít.

Co je důležité prověřit

Na pozici ve výsledcích vyhledávání mají vliv stovky. Vše od správné technické realizace webu, rychlost načítání, správně navrženou strukturou, až po kvalitní zpětné odkazy. Obecně rozdělujeme SEO na 2 disciplíny:

  • Onpage SEO (faktory ovlivňující pozice přímo na webu)

  • Offpage SEO (faktory ovlivňující pozice mimo web = budování odkazů neboli linkbuilding)

Kromě disciplín SEO je zapotřebí prověřit překážky bránící indexaci webu, případně části stránek.

Mám zájem o SEO analýzu!

Nejčastější chyby na webu (Onpage)

Internetové vyhledávače se snaží poskytnout nejlepší odpověď na dotaz uživatele. Je tedy dobré nedělat SEO v první řadě pro vyhledávače, ale snažit se opravdu poskytnout nejlepší odpověď na otázku položenou uživatelem.

Co je tedy důležité:

  1. Stav indexace Vašeho webu na Google a Seznamu. Pokud vyhledávače o Vašem webu neví, nemohou Vás zobrazovat ve výsledcích.

  2. Struktura stránek. Máte pro každou skupinku vyhledávacích dotazů připravenou stránku s odpovědí? Správná struktura webu se realizuje pomocí analýzy klíčových slov, kterou jsme podrobně popsali na našem blogu.

  3. Rychlost načítání webu. Uživatel nerad čeká. Vyhledávače tedy zvýhodňují rychlejší webové stránky. Velmi pomalý web může být dokonce z výsledků odstraněn. Jak vidí rychlost Vašeho webu Google, můžete zdarma zkontrolovat online pomocí nástroje Pagespeed Insights.

  4. Duplicitní stránky. Ve chvíli, kdy mají dvě stránky stejný obsah dostupný na jiné url adrese, jedná se o duplicitu. Vzniknout může například špatně vytvořeným stránkováním webu, dostupností stránek na verzi s www i bez www atd.

  5. Správné generování url adres. Obsahují Vaše url adresy názvy kategorie nebo produktu? Nejsou url moc dlouhá? Čím je delší webová adresa, tím menší váhu mají jednotlivá klíčová slova v ní.

  6. Správně nastavená metadata. Máte správně navržené popisky stránek a titulky? Nejsou duplicitní, příliš dlouhé, nebo naopak krátké?

  7. Správné pořadí a práce s nadpisy. Jsou Vaše nadpisy ve správném pořadí? Nachází se na stránce vždy jeden nadpis 1. úrovně, který není stejný jako titulek stránky?

  8. Strukturovaná data. Díky strukturovaným datům můžete Googlu ukázat význam některých částí webu. Můžete mu např. u produktu ukázat, která část kódu je jeho cena, hlavní fotografie, skladová dostupnost, hodnocení atd. Tato data se mohou zobrazit ve výsledcích vyhledávání.

  9. Mobilní verze stránek. Více než 20 % uživatelů přistupuje k internetu přes mobilní zařízení. Google zvýhodňuje webové stránky, které jsou “mobile ready”.

  10. Unikátní texty na webu. Nejsou Vaše texty zkopírované od konkurence? Vyhledávače poznají unikátní texty a duplicitních si nevšímají.

  11. Obsah všech hledaných výrazů v textu. Obsahuje text stránky všechna synonyma a další možné varianty slov hledaných uživatelem? Toto je velmi důležité při cílení na long tail.

  12. Řešení vnitřního prolinkování. Čím více vnitřních odkazů má určitá sekce Vašeho webu, tím větší váhu jí vyhledávače přikládají. Máte správně rozložené vnitřní odkazy?

  13. Správně vytvořená chybová stránka 404. Mnoho webů zobrazuje v chybové stránce pouze název chyby bez odkazů na další stránky. Díky tomu vyhledávače nemohou z případné chyby přejít na další sekce na Vašem webu. Příklad správně vytvořené chybové stránky najdete zde.

Co je důležité při analýze zpětných odkazů (Offpage)

Zpětné odkazy stále tvoří rozhodující roli při řazení výsledků vyhledávání. I když máte skvěle navrženou strukturu webu a vyvarovali jste se nejčastějších chyb, stále nemáte vyhráno.

Jestliže zpětné odkazy budujete, je důležité se vyvarovat pochybným katalogům, automaticky generovaným odkazům a dalším nástrahám. Vyhledávače odhalují velmi jednoduše nečisté metody získávání zpětných odkazů a penalizují dané weby.

Co je důležité u zpětného odkazu:

  1. Link text. Pozor na optimalizaci textu zpětného odkazu. Vyhledávače hledají automatické vzory. V případě, že máte všude stejný link text, může je označit jako podezřelé a odkazy ignorovat.

  2. Tématika zpětného odkazu. Není možné ze stránky o radiátorech odkazovat na dětské hračky. Nejedná se o tematický zpětný odkaz. Vyhledávače jej budou v lepším případě ignorovat.

  3. Odkaz by měl generovat návštěvnost. Správně vytvořený zpětný odkaz přináší návštěvníky. Primárním smyslem je přece získat návštěvnost z odkazující stránky.

  4. Odkaz by měl mířit do struktury webu. Odkazy na úvodní stránku Vašeho webu jsou k ničemu. Vaše homepage je určena jako rozcestník, případně prezentace Vaší firmy.

Co od Vás  budeme potřebovat

Prvním krokem je udělení dočasných přístupů do těchto nástrojů:

  1. Google Analytics - pomocí tohoto nástroje zjistíme klíčová slova, díky kterým na váš web přišli návštěvníci ze Seznamu.

  2. Google Webmasters tools - prostřednictvím tohoto nástroje zjistíme podobné informace o tom, na jaká klíčová slova se Váš web zobrazil ve vyhledávači Google. Dále ověříme stav indexace, správně nahraný soubor sitemap, chyby při procházení, chybové stránky 404 atd.

Následuje analýza řešení Vašeho webu, při níž se zaměříme na faktory popsané výše. Výstupem analýzy je report nalezených chyb a návrh jejich nápravy. V případě potřeby je možné podrobnosti komunikovat přímo se společností, která Vám web spravuje.

Cena SEO analýzy

Orientační cena kompletní SEO analýzy se pohybuje od 10 000 Kč bez DPH (odhadem 10 - 15 hodin práce). Vše závisí na rozsahu projektu. Přesnou cenu analýzy můžeme stanovit na základě konkrétní poptávky.

Mám zájem o SEO analýzu!