Jaký byl Marketing Festival 2014

✍️ Vláďa Smitka
📅 10. 11. 2014

Letos jsme se poprvé zúčastnili Marketing Festivalu v Brně. Následující text budu psát z mého osobního – hlavně vývojářského – pohledu. Bohužel všechny pro mě zajímavé workshopy (Simo Ahava, Jakub Drahokoupil, Karel Tlusťák, Marek Prokop, Filip Podstavec) byly již plně obsazené, tak jsem si příjezd naplánoval na pátek večer.

Pátek

V pátek jsem absolvoval cestu z Plzně na naši českobudějovickou pobočku autem, odkud jsem pokračoval vlakem (a kvůli výluce i autobusem) do Brna. Tato náročná cesta byla způsobena faktem, že kolega, se kterým jsem se měl z Marketing Festivalu vracet, musel týž den dojet ještě do rakouského Lince. Nedokážu si nechat pro sebe srovnání, že za kratší dobu jsem schopen dojet do Lucemburska…
Po příjezdu do Brna jsem se zúčastnil „Offline pokecu u škopku“ ve Stopkově pivnici. Zábava zde byla kvalitní, poznal jsem zajímavé lidi tvořící mobilní navigaci Sygic. Lidé z polského PromoTraffic mi rozšířili obzory o polském trhu v oblasti SEO a analytiky. Zúčastnil jsem se zajímavé diskuze 2 hlavních konkurentů v oboru herních webů a v plzeňské skupince jsem nalezl člověka, se kterým máme velmi mnoho profesně společného.

Marketig Ffestival 2014

Sobota

Paddy Moogan - The future for marketers: creativity, technology and strategy

Zdánlivě lehčí přednáška do začátku. Příjemné a zábavné shrnutí trendů v SEO v posledních letech. Nové algoritmy Google (Panda, Penguin) fungovaly, i přes mnoho nevinných obětí, velmi dobře. Autorům kvalitního obsahu možná klesla návštěvnost, ale výnosy často byly i vyšší. Další částí přednášky byla predikce, jak se tento obor může dále vyvíjet – např. bude vzrůstat důležitost kontextu (z jakého zařízení a kde hledám). Dalším poselstvím z této přednášky bylo to, že pokud tvořím web zítřka, musím brát mobilní zařízení opravdu velmi vážně.

Brian Dean - 7 Super-Practical Techniques to Rapidly Build Your Email List

Výborná přednáška o důležitosti email marketingu – když se dělá dobře, může být z hlediska ROI nejefektivnějším médiem. Brian se podělil o osobní zkušenosti s různými typy Sign in formulářů. Popupy prostě fungují. Zmínil také nástroj LeadBoxes, který lze využít k získávání kontaktů při guest bloggingu.

Avinash Kaushik - Keynote: Goodbye Faith, Hello Data Driven Agile Marketing!

Avinash předvedl drsné představení, kde poukázal na problémy malých českých eshopů typu Mall.cz. Poukázal také na to, že není bezpodmínečně nutné být na sociálních sítích, když nemám produkt, o kterém budou lidé sami psát. Potěšilo mě, že se opravdu velmi dobře připravil na české prostředí. Hlavní myšlenkou přednášky však bylo to, že se příliš soustředíme na samotnou konverzi, ale to, co jí předchází, neřešíme. Prezentoval model See-Think-Do-Care, který říká, že bychom měli poskytovat obsah pro návštěvníky:

  • kteří si nejsou jisti, zda produkt vůbec budou chtít koupit (proč bych chtěl mít AV reciever?)
  • kteří se rozhodují mezi několika druhy (jakou značku si mám vybrat)
  • kteří již mají vybráno (chci model XY) – 2%, na které obvykle cílíme
  • kteří již produkt zakoupili a zaslouží si naši další péči, aby si příště vybrali opět nás

Tato idea je rozhodně velice inspirující, ale příprava vhodného obsahu může být velmi náročná. K této přednášce se tak dokonale hodí přednáška „Cut the crap“ Eirika Hafvera (Webexpo 2012). Tato přednáška varuje před zbytečným obsahem (např. článek „Co je to školka?“ na stránkách školky) a donutí se zamyslet nad užitečností tvořeného obsahu. Věřím, že držením se myšlenek z obou přednášek mohou vzniknout velmi kvalitní weby.

Avinash Kaushik

Peter O´Neill - Making Analytics Valuable

Skvělá přednáška o analytice. Předvedl, co, jak a proč sledovat a jak data následně používat. Peter dal k dispozici i několik svých nástrojů, ze kterých si určitě vezmeme nějakou inspiraci .

Julie Joyce - How We've Built 20,000 Links By Hand

„Kupujte odkazy, Google to stejně nepozná.“ Myslela tím samozřejmě jen velmi kvalitní odkazy, kterým předcházejí dlouhá vyjednávání o jejich umístění. Tato přednáška byla dle mého názoru trochu slabší, co se týká nových informací, které můžeme použít v praxi. Myšlenka, že osobně sepsaný email má vyšší účinek, než automatický email, mi přijde samozřejmá. Bohužel na českém trhu nenajdeme tolik příležitostí, jak získávat tak kvalitní odkazy, jako může najít Julie v USA.

Karel Tlusťák - Advanced performance marketing on Facebook – how Facebook can beat the Google?

Karel poukázal na velký vliv Facebooku v oblasti eCommerce. Jeho velkou výhodou je provázání několika zařízení s uživatelem. Remarketingové kampaně tak mnohou být mnohem účinnější. Věnoval se také Custom audiences a ukázal některé zajímavé funkcionality (Multi Products Ads), které je možné používat pouze přes FB API.

Sandra Camacho - Prepare. Assemble. Hack. The Building Blocks of Attribution in Google Analytics

Velmi odborná přednáška o atribučních modelech v Google Analytics. Bylo znát, že má Sandra s touto problematikou bohaté zkušenosti u velkých zákazníků. Přenáška mě pěkně nabudila k dalšímu zkoumání této funkcionality.

Craig Sullivan - 20 Simple Ways to Fuck Up your AB tests

Poslední sobotní přednáška. Musím přiznat, že jsem byl již poměrně unaven, takže jsem si přednášku neužil na maximum. Craigova přednáška ukázala, že A/B testování je velmi důležité, ale je třeba test správně naplánovat a získaná data správně interpretovat. V prezentaci bylo mnoho odkazů na další zdroje, které určitě prozkoumám a pročtu.

Neděle

Jan Řezáč - Ten web se mi nelíbí!

Přednáška přinesla několik důvodů k zamyšlení. Musíme opravdu všude používat grafické slidery, vizuály vypadající jako bannery, texty kapitálkami a fotky z fotobank?

Martin Roettgerding - Taking Google Shopping to the Next Level

Velmi zajímavá a prakticky zaměřená přednáška s triky, jak z Google nákupů získat více. Martin ukázal způsob, jak díky prioritám a vylučujícím slovům rozdělit kampaně na produktové (návštěvník pravděpodobně přesně ví, co chce koupit), brandové a zbytek (do kterého budu třeba investovat méně). 

Dr. Peter Meyers - Keynote: The World of Google: US Vs. Europe

Zde každý musel ocenit, jakou snahu si Dr. Pete dal s přípravou této přednášky, aby se hodila pro české prostředí. Srovnával, čím Google obohacuje výsledky vyhledávání v USA, UK, Polsku a u nás. Velmi zajímavý byl fakt, že lokace IP adresy výsledky téměř neovlivňuje. Poselství zde bylo jasné: sledujte, co se řeší v tomto oboru v USA a připravte se na to. Až se tyto novinky dostanou i k nám, budete mít konkurenční výhodu.

Russell Savage - AdWords Scripts: The Next Level of AdWords Optimization

Přednáška, která měla za úkol ukázat výhody jednoduchosti AdWords skriptů a jejich možného využití v běžném životě správce PPC kampaní. Pro ty, co znají jeho web FreeAdWordsScripts.com, však nepřinesla mnoho nového.

Jiří Malý - Jak optimalizovat RTB kampaně – aktuální možnosti českého trhu

Příjemný vhled do současného českého RTB sektoru. Padlo pár zajímavých tipů, co analyzovat a jak se lépe rozhodnout, za co zaplatit.

Případovky

Pěkné zpestření konference. Krátké a dynamické zhodnocení několika projektů, doplněné o reálná čísla.

Filip Podstavec - Analýza příležitostí trhu & identifikace web influencerů

Zřejmě nejpřínosnější přednáška konference! Filip zábavnou formou předal ohromné množství praktických triků a dal k dispozici mnoho svých nástrojů. To mne velmi potěšilo, protože podobné nástroje aktuálně vytvářím .

Filip Podstavec

Simo Ahava - Tag Management Solutions – Best. Data. Ever.

Na tuto přednášku o GTM jsem se velmi těšil, protože jsem pravidelným čtenářem blogu http://www.simoahava.com/. Osobně pro mne byla přednáška trošku zklamáním, protože téměř vše již bylo zmíněno na blogu, a tudíž mi mnoho nových poznatků nepřinesla. Věřím ale, že pro ty, co články načtené nemají, musela být skvělá.

Mike King - Storytelling by Numbers

Mike udělal školení „Úvod do PHP“, které pro mě jako vývojáře bylo dosti zbytečné, ale vzhledem k zacílení konference to bylo určitě na místě. Ocenil jsem několik tipů na různá API a nástroje (např. d3js/c3js).

Musím smeknout před Jindrou Fáborským, že se mu opravdu podařilo uspořádat konferenci světového formátu. Atmosféra byla úžasná, přednášející na velmi vysoké úrovni, prostory ideální, catering stíhající. Pár lidí by se mnou asi nesouhlasilo, ale z mého pohledu i wifi fungovala obstojně. Postřehl jsem jen 2 výpadky, což je pro 1200 lidí v jedné místnosti, kdy téměř každý má více zařízení, velmi dobrý výkon – Xirrus se u stropu sálu dobře činil. 

Jediné, čeho na Marketing Festivalu lituji, je to, že jsem se nezúčastnil i minulého ročníku. Pokud bych měl dodat nějakou konstruktivní kritiku, tak snad jen to, že program mohl vzhledem k večerním akcím začínat o něco později.

Štítky: 

2 comments on “Jaký byl Marketing Festival 2014”

Napsat komentář: Jan Smitka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Lynt services s.r.o

Již 11 let vytváříme efektivnější kampaně, zrychlujeme weby a řešíme jejich bezpečnost. Kombinujeme marketing, vývoj a automatizaci.
poptávka služeb